Friday, August 26, 2011

MakeOver (MO Session) : Shawl ala-ala Hana Tajima dengan Tudung Kadet Polis

Assalamualaikum semua. Apa khabar? Hee. Seronok tak sabar nak raya! ^_^ So, kali ni aku nak mengadakan sesi makeover mentransformasikan tudung-tudung lama dengan latest style! Macam menarik je kan? Hee. Orait. Stay tuned.

Aku dapat idea nak makeover tudung ni time aku tengah kemas bilik semalam, nak lipat tudung-tudung lama masuk almari, then terjumpa sehelai tudung kadet polis aku. Tudung ni aku beli time Form 4 time mula-mula join Kadet. Tapi nak tau, sampai sekarang pun aku tak pernah pakai, sebab licin, and aku pun selalu hentam pakai bawal hitam je, macam membazir je.

So, aku pun amekla, try2 pakai, bajet-bajet nak buat macam style shawl satin kan, susah jugak, sebab empat segi then panjang pulak tuh. Try punya try, last2 dapat jugakla jadi camni.

*abaikan muka-muka yang tembam sebab tengah cuti kan. Dimaafkan ;)*






Gaya shawl tu nak buat ala-ala Hana Tajima tapi tak tau jadi ke tak sebab first time. Macam tak jadi je. Biarlah. Janji nampak macam selendang :)

Ni untuk tudung corak tiger mak aku punya dulu-dulu. Sangat labuh. Mungkin serabut sikit kot.



Hee. So bolehlah cuba kat rumah ye. Jimatlah sikit duit tu, nak raya ni boleh recycle tudung-tudung terbuang jadi selendang comel. Good luck! :)

Thank you for reading! Love, Hanim :)