Wednesday, August 17, 2011

Makin puasa, makin berat pulak. Ape nih?

Assalamualaikum.

I wonder orang kalau bulan puasa mesti akan nampak hasil yang mujarab bila nak dekat hujung2 nak dekat raya, macam

'ehh. I makin kurus. Love it'

'OMG! Berat I dah turun lah 15KG! Ni yang I semangat nak raya ni! Nak borong baju raya banyak-banyak'

Tapi... malangnye bukan untuk aku. Cis. Supposely makin puasa makin kurus kering la kan. Aku pulak, makin puasa makin comel, bukan maintain, tapi makin naik. Hishh. Geram saje. Aku pun tak tau kenapa. Nak cakap aku makan banyak, time buka tu jelah aku makan, tu pun takat makan mihun, mi, kuey teow ke. Tak makan nasi pun. Kalau ikutkan tradisi family aku, time buka makan ringan2 macam murtabak ke, aneka mi ke. Then, after terawih, baru makan nasi, around 10.30PM~12AM. Tapi aku skip kot makan malam tu, still gemuk jugak. What the tooottt?!

Aku rasa ni semua berpunca daripada aku tido lepas sahur. Sahur dah makan nasi, aku ambik sesenduk comel je, lauk pun semua kuantiti dia comel-comel je. Tapi, disebabkan mata ni tak mampu lagi nak menahan godaan tido yang terlampau-lampau, maka akhirnya ZZZZZZ.... jugak! Muahaha. Baru je lepas makan nasi tak sampai setengah jam dah tido, memang comel lah kaw kan.

Ade sesiapa yang ada cadangan camne taknak bagi gemuk lagi? Malulah. Dah sediakala comel, ni bertambah comel. Haih. Gua segan beb. Raya nanti muka tombam je.

Hello. Nama saya hanim. Muka saya bulat dan saya sangat tembam. 
Btw, gambar di atas adalah model yang memakai selendang Pashmina bercorak square wave. Boleh dapatkannya di SINI. *Promosi*

Terima kasih :)

Thank you for reading! Love, Hanim :)

0 109 orang komen: