Saturday, May 28, 2011

Sape yang pena ada zaman GELAP macam aku dulu, read this babe!

Hey there. Actually, im responding to someone yang singgah blog aku and tulis camni kat chatbox :

FYI, aku da mule berubah sejak masuk degree ni. Actually since PASUM lagi, tapi sejak masuk degree and lifestyle sekarang yang wat aku berubah. Yup, memang dulu aku tak macam ni. Lain la jugak.

Dulu, taktaula, ni ape yang aku rase, aku macam lembut-lembut, ayu-ayu gituh. Cakap pun memang tak pernah langsung gune 'aku' atau 'ko, engkau, kau'. Tak pernah langsung! Kalau gune pun salu gune kat tenet je, tapi bila cakap depan-depan, hancuss! Benda ni berlanjutan sampai aku masuk PASUM. 

Bayangkanla time PLKN dulu, dala jadi ketua kompeni, tapi macam ayu-ayu je. Memang ramai orang cakap yang aku tak layak la, apela, nak bagi komand, sore memang tak lepas sampai belakang, orang depan je dengar. Hari-hari kena marah ngan jurulatih sebab tak tegas. MasyaAllah, aku dulu memang sangatlah pemalu tak hingat. Tapi sebab lama-lama kena marah, aku jadi kebal. At last, aku berjaye gak lead kawad satu kompeni Delta and dapat no 2. Sejak tula aku da start berubah. I admit, PLKN changed me a lot. Daripada dulu yang pemalu, tak berani nak spoken out, introvert.... Tapi sekarang aku da okay. Kembali normal. Hee.
zaman kegemilangan PLKN

Lagi satu, dulu aku sangat pemalu sebab aku gemuk sangat. Dala gemuk, selekeh je. Since darjah 4 lagi. Tapi kemuncak die time aku form 2, berat sampai 73kg! Tapi sebab time tu aku rase macam aku HOT, so takde kesedaran nak kurus. Wakaka. 
Takde ah rase HOT, tapi sebab aku rase aku macam OKAY je, so what's the point nak kurus? MyEm0.Com
zaman darjah 5. Macam contestant The Biggest Loser pon ade =.='
si comel time form 1

Hee. Tapi akhirnye, since masuk PLKN, Ahamdulillah berat aku da turun 10kg! Da jadi 53kg. So nak cakap aku kurus tu, takla, tapi normal la jugak, at least takdela berat macam dulu kan. After kurus ni, barula aku dapat balik confidence level yang tinggi, time PASUM uh macam-macam bende la aku join, sebab da konpiden kan. Paling seronok time aku handle budak-budak Asasi, handle aerobik depan 1400 students atas stage. Siyes tu sangat mencabar kekonpidenan aku. Sib bek ah berjaye. Yay! Rase nyesal lak tak kurus awal2. Huu. T__T
zapin malam emas asasi 09/10
Atas stage sengsorang. Ada bran? :P

And sekarang da masuk degree, barulah start gune 'aku' dan 'kau'. Yela, member sume sengal-sengal, takkanla tibe2 gune 'awak2, jom pegi kuliah!' Nanti sume like whattt??? Even member kelas aku MAR pun gune aku dan engkau , walaupun beliau bersuare lembut seperti Sizuka. Hee. Pandai-pandaila seswaikan diri ngan keadaan sekeliling kan kan. And sekarang pun mungkin tak seselekeh dulu. Pandaila jugak bergaya sikit-sikit. Ish, macam gedik je tulis sume nih.

Arituh tuka profile pic kat FB, banyak member lame komen, ni aku ker? Haha. Ye ah. Ni aku la, sape lagi beb. Luar je tukaq, dalam still same macam dulu meh. Jangan risau. Hanim ni masih baik, comel, penyayang dll. Sape nak muntah bace statement tu, silekan. Wakaka.
muke nak bajet-bajet Malaysia Next Top Model je

Tapi ape yang aku nak cakap kat sini, aku seronok jadi diri aku sekarang. Sebab ape yang aku simpan-simpan malu-malu nak buat dulu, aku da buat sekarang. Mesti member-member lame aku terkezoott tengok aku cani, tapi 'aku kesah ape?' Haha.

So untuk korang yang sama nasib macam aku, change yourself. I mean just be yourself. Buatla ape yang korang suke sebelum terlambat. Korang takkan nyesal, cayelah cakap aku. :)

Thanx jugak to sape2 yang salu supot ak, bagi tunjuk ajar, really appreciate it. MyEm0.Com Sori kalau ade yang menyampah or nak tercirit dengan statement2 kat atas, kalau ade unsur-unsur nak menunjuk ke hape, srious not from the bottom of my heart, just for sharing some of my past life. :)

Thank you for reading! Love, Hanim :)

12 109 orang komen:

SnAfiah said...

hehee tak kesah lah syg,
as long as you are my sayang forever, aww :D

azrin said...

ok successful story of aneym...bru tahu resepi kejayaan ko...btw, anda sgt cool! love u..lol~ xD

♥ hanimnordin said...

so sweet syg :)

Anonymous said...

perghh baru tau hanim handle asasi aerobik ala2 akak gg time kite dulu. gile HOTT. hahaha.. btw aku tak dengar lg nih ko ckp aku-kau live dgn aku. simpan time aku balik m'sia nnti okeh? :)

-nab-

♥ hanimnordin said...

azrin/ hee. anda dah kurus lah. xperlu nak ade resipi sume. luv u too :)

♥ hanimnordin said...

nab/ eh nab! malu dohh nak speaking depan2 sbb da biase gune kite awak kan. wakaka. i try. heheh.

senorita zanie said...

hanim! aku x tau pun ko penah ada mslh berat bdn nihhh. tahniah r sbb ko dh slim. jeles!!! HAHAHAHAHA

sang pujangga said...

sedap bace nie...huuhu

♥ hanimnordin said...

zanie/xslim mane pon. time pasum je slim sket. wakaka

♥ hanimnordin said...

zulhaidi/ yeah? mekaseh :)

Anonymous said...

hanim, lu slim lah beb! haha
ayid

♥ hanimnordin said...

ayid; wahh. trimas!