Monday, October 17, 2011

Sumpah Menangis Tengok Video Nih. ♥


Sayang mak dengan ayah korang tak?

Mestilah kan.

Kalau sapa yang tengok video nih, mesti menangis.

Lagi-lagi untuk orang yang duduk kat oversea, lagi tangkap leleh punya.

Huu. :'(


Sedih kan kan. Sob sob. Actually teringat dulu, time sekolah dulu, ayah ada sakit Gout. Sakit kaki la kan. Kadang-kadang bengkak, sampai kena ambik cuti berapa hari tah sebab teruk sangat. So, kadang-kadang sakit-sakit pun pergi kerja jugak. Naik LRT semua. Balik sempat lagi tanya kitorang sihat ke tak, sekolah camne, tolong mama masak. Huu. Pernah sekali sampai dah nak pitam dalam LRT, selamatlah sempat makan gula-gula dalam beg, kalau tak pengsan dalam LRT tuh :'(


Alhamdulillah, sekarang ayah dah takde Gout. Sebab minum RX Water kat rumah. Terus hilang Gout yang teruk. Hebat kan? Minum air tapis boleh hilang Gout. Miracle je. Macam unbelievable but seriously, believe it. Untuk sesiapa yang ada relatives yang ada Gout, you can simply try it. Seriously it worth buying babes.


Entahlah. Aku nak cerita lebih-lebih sangat pun tak reti, lagipun nanti mesti orang akan pikir yang aku ni macam show off pulak. Better tak payah cerita sangat. Family matters kan. Diam-diam sudahhh.

I'm sure every Mom and Dad dalam dunia ni lebih kurang sama macam my parents kan? Tak kisah lah whether less or more than mine. Siapalah yang tak sayang family kan. Mesti lebihkan their own family more than anything. :))

Dulu pernah sekali time tahun empat, aku main pintu dengan adik, gurau punya gurau, sekali 'Panggggggggg!' Adik aku tutup pintu kuat gila, jari aku tersepit lah, dia siap tekan pintu tuh, aku pun tariklah jari aku tuh, sekali abang aku kata nampak ada buih-buih hijau kat celah pintu (dari dalam), dia suruhlah adik aku bukak pintu, sekali hahhh... Jari hantu aku dah 80% putus! Aku apa lagi, menjerit macam pontianak la kan. Adik aku time tu muka dah pucat (Hahah! Tau takut!), ayah aku peliklah apahal pulak aku menjerit-jerit kat atas. Abang aku lah time tu jerit-jerit mintak tolong, ayah aku dari bawah nampak dah jari aku dah macam tuh, terus BERLARI NAIK TANGGA even kaki tengah bengkak. Tapi bila cerita2 balik, macam kelakar pun ada. Terus angkat aku pergi masuk kereta, bawak pergi klinik. Mak aku sempat jugaklah babap adik aku sebab terlampau nakal, terdiam dia. (Muahaha. Aku sukaaa. Padan muka)


Then kat klinik, doctor cucikan jari aku tuh, dia kata kena bawak pergi hospital malam tu jugak, kalau tak jari ni mati. So bawak jugaklah aku pergi hospital terus then operate pukul 11 malam tu jugak, habis je pukul 1 pagi. Bla bla bla punya cerita, selamatlah sempat operate aku malam tu, kalau tak jari ni mati. Huu. Selamatttt jari aku. Hee.


hampir! syukur tak jadi macam ni  :')

Actually akulah antara adik-beradik yang paling banyak masuk hospital. Patah tangan, putus jari, operate ketumbuhan dalam hidung, denggi. Haha. Rasa macam banyak je menyusahkan parents aku. Ayah dengan Mama kena ambik cuti nak jaga aku. Huu. Alhamdulillah until sekarang aku sihat, dah takde dah sakit-sakit kronik yang menuju ke arah menyusahkan mak bapak. Kesian kat dorang. :'( Takat sakit-sakit comel macam dekat liver, heart, pancreas, big tummy tu adelah jugak, tapi nama pun dah besar, janganlah manja sangat.



Thank You God for giving me such a wonderful mom and dad for me. Love them sooo soooo muchh! :) Kalau kat TV3 ada SuperMak, aku ada SuperMak + SuperAyah = SuperParents. Bhahaha. Bak kata Rabbani,
Bahgiakan mereka hingga ke hujung usia, hingga sampai waktu ajalnya


-End-

Thank you for reading! Love, Hanim :)

2 109 orang komen:

SnAfiah said...

waa syg, kte da tengok daa video tuh, banjir jugaklaahh. sedih :(

kay yea said...

selalu la mendoakan parents kte sendiri. :)