Wednesday, October 12, 2011

Muka 3D kat Jepun. Aku nak jugak!

Assalamualaikum.

Bosan lame tak update blog. Janggal gila nak tulis. Tadi stalk page orang, sekali ternampak benda ni. Serious macam menarik gila. Kalau kat Malaysia jual benda ni tiga seringgit, memang akula orang pertama yang beli. Haha!

Apa 'benda' yang aku merepek dari tadi? MUKA 3D beb! Kobondo eh tu jang? Heheh. Tengokla sendiri.


Muka 3D ni first keluaran syarikat Jepun. Procedure dia takla melibatkan machine-machine yang buat aku pening kepala bila masuk kuliah workshop technology tu, serious senang je. Tapi fulus kena banyak bai. Jangan ingat semua barang nak stock Jalan TAR je kan.

1 - Ambil gambar REAL-F muka korang from various position
2 - Gabung semua dalam Vinyl Chloride Resin

Tu je. Simple kan? Told ya. Tak payah nak main grinding machine bagai. Buat luka tangan je. Otak pun tarak pening punya. Syarikat Jepun ni pun cakap yang dorang boleh hasilkan hampir 99% muka yang sama macam owner dia sendiri, include urat-urat kat muka korang tuh. Nak nampak macam otai gangster, time buat tu cubalah korang kerut-kerut kan muka korang sampai urat tu nak terkeluar, pastu lukis X kat muka korang. Heheh. Nampak macam SAMURAI sikit. :D

Harga dia terbaik! Cuma USD 3,920 je untuk first topeng, USD 780 untuk second one. Kalau mahal camni, aku nak tepek topeng ni kat muka Jessica Alba ke, Lisa Surihani ke. Perghhhh. Mesti bangga pakwe aku dapat awek ala2 Jessica Alba tapi versi tembam. Haha! Selekeh je.





Gila kuat genetic bro kat atas ni sampai satu family semua muka sebijik je. Haha.

Thank you for reading! Love, Hanim :)

0 109 orang komen: