Sunday, January 19, 2014

7 Days Tahan-Makan-At-Home Challenge : DAY THREE

Assalamualaikum.

So ni hari yang ketiga and sepatutnya ada lah perubahan. But unfortunately, my auntie Uda, dapat invitation buffet lunch at Grand Seasons Hotel, opposite to HKL and jemput lah kami satu family untuk menjamah beramai-ramai kat sana. Hee. Thank you Uda & Auntie An for the treats! ♥


Breakfast
None
Bangun lambat and terus bersiap nak pergi lunch. Simpan perut meh. First time used my Stage blender brush and also blusher duo tone in cocoa brown which I bought during year end sale and sangatlah murah and best! No wonder selama ni kalau makeup dinner I didn't get the shadows effect cause I dont have the proper brush. Since I was late just now, I just used etude house eyeshadow in dark brown, blend it with the brush and used white missrose eyeshadow for highlight. Makeup pun light je, tak suka tebal2 kalau nak berjalan siang, rasa cam sebeban je nanti.

Tak nampak sangat makeup i sebab cahaya mentari yang mengatasi cahaya camera


Lunch
Hotel Buffet
Yeah y'all tau kan kalau dah nama pun buffet, tak mungkinlah aku makan salad je even tengah nak berdiet. Kita kasi bantai la. Haha. Kiranya dalam istilah mahaguru2 diet ni, 'cheat day of the week'. Puihh. Aku hari2 cheat day, tapi dalam istilah aku pulak, kiranya ni macam 'my super cheatest day of the week' sebab makan pun memang selambak-lambak. Pastu lepas makan dah menyesal pulak sebab terasa-rasa dalam perut lemak-lemak tepu mula terhasil di bahagian-bahagian merbahaya seperti peha, lengan, perut dan sebagainya. Aku kalau makan buffet, tau tak cam lembu yang tak makan setahun? Haa letak je beg, ambik pinggan, pastu main cekau je segala jenis makanan depan mata. Since aku peminat tegar sushi, memang sampai 5 6 bijik jugakla aku ambik even pinggan dah penuh. Then, tak habis lagi pinggan2 yang aku makan, aku pegi ambik pulak ABC hihi sedap wohh.

Dua pinggan with various menu. It was all mine. Shock? Oh dont be! ;)




Ooo Ooo Tee Dee namanya ni.




Sila lihat hasil selepas makan dengan selambak. Pipi yang kembung lembung.





Dinner
Kuey Teow Sup Utara
Pasar malam ahad. Seperti biasa, asalnya taknak makan, tapi dah ikut pergi pasar malam, yeahhh pelbagai hidangan maka habislah rancangan diet i. Eheh. 



Conclusion : Fail again and again. Banyak betul godaan di rumah.

Thank you for reading! Love, Hanim :)

0 109 orang komen: