Monday, April 9, 2012

I love you, Baby IXUS! :D

Assalamualaikum.

Seronok gilaaaaa korang. Kan harituh ada post pasal yang aku teringin gila nak camera, yang aku usha-usha lama gila satu hari kat internet, habis semua webpage aku bukak, Canon, Nikon, Olympus, Sony, Fujifilm, Samsung, and banyak lagi. Semua model aku usha satu2, dari segi kualiti gambar, video. Finallyyy aku jumpa jugak a camera yang function dekat2 DSLR and murah.

Cuba teka! Dengan berbekalkan duit sendiri (campur sikit loan from my parents), aku dah beli CANON IXUS 115 HS! Gilaaa. Tak tahan punya pasal. Bayangkanlah sampai malam tu termimpi2 kot. Esok kebetulan teman mak aku bayar bil kat JJ Seri Kembangan, sambil tunggu tu, aku jalan2 mengusha camera. Sekali ada satu je kedai camera kat situ, memang harga sama je dengan kat website canon, tak tahannnn. Lama gila aku kat kedai tu, boleh pulak ada camera olympus ON SALE la pulak. Usha jugak, tapi sebab da mimpi Baby IXUS aku tuh, so macam ada petunjuk ah kat situ suruh aku beli. HAHA. Syirik betul uols! Takdela. Teringin... bak kata penyanyi Shima tuh. Hee.
This is my baby IXUS. Isn't it cute bebeh?
Dan boleh pulak ada godaan camera samsung yang ade double LCD skrin, which is depan and belakang. Macam tau2 je aku ni camwhore kannn. Tapi takpe, gagahkan diri jugak, I want my Baby IXUS! Haha. Setelah satu jam kat kedai tuh, at last aku beli jugak :D Warna purple. Ni pun lagi satu dilema, nak oren ke purple. Tapi sebab nampak purple lagi solid colour dia, so there you go, my lovely camera :))

Even aku tau aku boleh dapat harga jauh lagi murah kat Low Yat, tapi aku tak tahan sangat, taktau nape. Sanggup tu korbankan duit belanja sem ni, semata-mata sebab nafsu terhadap camera. Yekk. Geli lak ayat aku nih. I mean, eager sangat, lama kot mengidam camera, banyak event miss great shot sebab takde cam. Maybe sebab tu kot eager terlebih :'( Camera corby lak sedey, kabur je kadang2. Haha.

Jom tengok gambar yang aku tangkap, even tak secantik DSLR, tapi aku sukaaaa jugak :))

Colour Accent effect - Sepia

Super Vivid Colour Effect - Maybe? Entah. Lupa.

Apa motif gambar ni kan? Tetiba ada Shieldtox bagai. Actually tempat ni tak bukak lampu, gelap gilaaaa. Tapi nampak jugak objectnya :D

Macro effect - Mangga berkarat. Haha

Macro effect - Kunci pintu

Ye, aku dah rotate, tapi tak tau nape dia takmau pusing -.-' 
Bunga kat kolam ikan. Love this one! ^_^

Muka mencapub dalam kete
Aku lupa ni effect apa. 

Colour Swap effect - Ni best! Aku swap kan colour merah jadi  brown ala2 maroon. Tengokla CIMB Bank punya board tu, dengan yang tulis 35 & 40, tu sume warna merah act.
Sekali lagi, ini aku.

Fish eye effect


Eskim Stroberi is my fav!

Wajah-wajah riang yang excited dapat camera

Baby IXUS ku!


Sempat shoping tempat tidur untuk my Baby IXUS. HAHA
Video dia tak nak upload sebab sume benda2 merepek je aku rakam. Tak bermanfaat langsung. Hee. Okay tu je, saje nak share my happinesss, sukanya ada cameraaa. Haha. Macam jakun taik minyak (bak kata Mira, siyes festaim dengar kot. Haha) je.

Babai! (Tido dengan wajah ceria :D )

Thank you for reading! Love, Hanim :)

0 109 orang komen: