Monday, January 20, 2014

7 Days Tahan-Makan-At-Home Challenge : DAY FOUR

Assalamualaikum.

Hari yang keempat. I dont think that there is any improvement sebab semakin menjadi-jadi gamaknya. Haha. Adoi. Bila takmau makan, ada orang goda. Bila nak makan, selambak. Apakah??


Breakfast
Roti canai telur


Lunch
Bihun Soto
Balik UM kejap tadi nak hantar kunci untuk check out, but then singgah kedai kat USJ kejap lunch after mama ada urusan kat sana. Mual gila makan bihun soto dengan milo ais.


Dinner
Keropok lekor, Carrot
Time ni lapar amendetah, sebab time minum petang tertidur, then bangun2 je mandi, pastu pegi dapur tengok mama ada masak lauk ayam masak kicap dengan gulai ikan keli campur belimbing. Haaa hati tak keruan macam nak ambik je nasi dengan lauk-lauk tu, tapi sabar nim sabar. Nasi, so heavy maaah. So aku panaskan leftover keropok lekor minum petang tu and makan ah. Then, sekarang aku dah start consume carrot sebab kerabunan mata semakin menjadi-jadi, kat rumah dah kena pakai spec sepanjang masa. wuwuwu. Gila ah. Kenyang kot. Terus takde selera dah nak makan pape.


Supper
KFC
Oh yang this one! Pakteh and family datang and mama ajak pegi makan KFC sebab dapat voucher free so memang tadi makan preeee jela. Aku awal2 dah pesan, 'Ma, kakngah taknak makan tau' haha tapi apakan daya, mama terorder lebih. Mula-mula aku gagahkan keimanan dont ever ever makan, ayam goreng tu weh! Sabaq sabaq. So aku pun makan jela cheezy wedges yang juga seangkatan dengan ayam, tapi tu je nampak paling light. And hirup2 lah milo ais tu. Then ayam goreng dada tu seolah2 menari-nari depan aku, arrghhh stress! Aku cuba elakkan godaan tarian ayam tu, tapi nafsu ni semakin tak tahan tengok kegebuan ayam tu huish. Finally, aku pun tewas dalam godaan ayam goreng KFC yang gebu lagi enak tu. Haaa. Its 1 A.M beb. Balik ni memang kena cepat2 lah minum clenx tea gua bagi keluar habis semua rasa serba salah ni. Please lah ayam keluar dari perut ni. Huh.

See that fluffy chicken?!

Conclusion : Fail yang semakin menjadi-jadi. 


Thank you for reading! Love, Hanim :)

0 109 orang komen: